NEI OG NEI så ble det PÆLME ved reisen slutt

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

NEI OG NEI så ble det PÆLME ved reisen slutt

Post by Helge S »

Skrekk og gru for en slutt - ingen happy end der i gården nei. Så var altså ryktene sanne. PÆLME ved reisens slutt i stedet for palme
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Martin Z

Post by Martin Z »

Med det budsjetten de hadde til den serien, burde de vel ha vært innom et Citroenmuseum i hvertfall. Tror jeg personlig kunne laget en programserie med mer dybde og innhold til en billigere penge. Det holder ikke når 40 % er gamle, bløøøte vitser og 50% er s/h bilder fra autobahn.
Kanskje noen entusiaster skulle lage " Iglo ved reisens slutt" og ta turen tilbake igjen.
Kan noen ringe Charlo Halvorsen i NRK etter penger?

Martin
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Så var altså ryktene sanne. PÆLME ved reisens slutt i stedet for palme
Tjaaa, det var nå sagt fra starten av at bilen skulle leveres hos en høgger! :( Så slutten var vel ikke overraskende?
Det skulle vel ikke være et program om Citroën som sådan heller. Syntes ikke programmet var så verst jeg. Har fått mange positive tilbakemeldinger. :D Også fra folk som ikke er spesielt glad i Citroën.
Skulle noen se noe negativt er det en utfordring for oss å få det negative til å bli positivt. :)
Ha en svevende dag.
Mvh
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Tenkte i samme banen jeg også. Sjokket var ikke _så_ stort når det viste seg at bilen ble hugget... :wink:

Når det gjelder serien, så synes jeg den var meget bra. Til og med samboeren, som ikke akkurat er hardcore Citroën-fantast (foreløpig...), likte serien.

Jeg likte forresten spesielt hugge-scenen. Så dere hvordan bilen hevet seg igjen etter å ha blitt snurret rundt i luften? 8)
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

jonsto wrote:
Så var altså ryktene sanne. PÆLME ved reisens slutt i stedet for palme
Tjaaa, det var nå sagt fra starten av at bilen skulle leveres hos en høgger! :( Så slutten var vel ikke overraskende?
Det skulle vel ikke være et program om Citroën som sådan heller. Syntes ikke programmet var så verst jeg.
Neida, neida (palme - pælme - ordspill) - slutten var vel ikke overaskende da det hele tiden ble sagt at bilen skulle til sin siste hvile. Men, noen av oss levde jo i håpet om at bilen ikke endte som skrap likevel, men fikk en annen skjebne når gutta reiste hjem.

Ellers synes jeg for min del at programmet ikke bare var "så verst".... Det var direkte moro og underholdende inntil CX'en ble drept.....
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Den sørgeligste slutt på en serie/film jeg har sett på lenge!! Som alle er enige i så var det ikke overaskende, men et litet håp var jo der. Tenk om den kunne fått leve videre, der nede på Riviera'n 8) I varmt, tørt og salt-fritt klima. Kunne gått maaange år til!
har masse Citroèn:-)
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Jeg må innrømme at jeg synes denne siste episoden var svært trist. Med tanke på at jeg daglig kjører min 18 år gamle CX som riktignok har gått bare halvparten av CX'en i programmet, virket skraping av denne bilen som tross alt hadde fraktet de tre herrer (Øystein Backe satt i baksetet) i trygt og godty i over 5000 km. Å drepe denne bilen slik de faktisk gjorde, burde vel egentlig være straffbart. Tenk når bilene tar hevn og begynner å slakte slitne sjåfører?

Nei, CX'er skal i 2004 taes vare på og ikke skrapes etter min mening. Det morsomme er at stadig flere unge menn i 20-års aldereren snur seg etter min skinnende sorte CX T1 S2 når jeg kommer svevende gjennom Oslo. Dette må bety at de fatter interesse for dette klenodiet.

Oddbjørn
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply