Flott med eget forum!

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Flott med eget forum!

Post by pål »

:D Kjempeflott å få eget forum , håper det etterhvert blir MANGE brukere og mye flott stoff og tips vi kan ta med oss videre på veien.
Selv har jeg akkurat byttet akkumulatorkule og kuler foran, hvilken opplevelse det var, forstår nå hva de mener med SVEVENDE :roll: !!! Gleder meg til helga, for da skal jeg bytte bærearmslager og kuler bak.

Flyt videre, venner! :wink:
har masse Citroèn:-)
Guest

Post by Guest »

Hvor mye arbeid er det egentlig å bytte kuler? Hva er prosedyren?
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Glemte visst å logge meg på før jeg skrev innlegget... :oops:
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Hvis opphengskulene ikke er blitt helt tomme, kan jeg anbefale å sette på nipler istedenfor å bytte. Jeg etterfylte her om dagen. En halvtime på verkstedet, noen få hundrelapper og så svever vi igjen!

Tønsberg Bil og Motorsenter
Stensarmen 1
3112 TØNSBERG
Tlf 33 31 01 18

gjør dette.

Det gjør visstnok også Per Deren, tlf: 92653133 se "Artikler" på hjemmesiden vår.

Gilbert
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
Guest

Post by Guest »

Det er VELDIG forskjellige meninger om dette med nipler og etterfylling :wink: Ref.: citroenakuten. Hadde egentlig tenkt å gjøre det selv (hos Per), men avstander og skremselspropaganda gjorde tilsutt at jeg valgte Classicparts-kuler til 400,- stk. Tre dagers levering, to års garanti(nok reklame)
Kuler framme og akkumulator kule er ren "plankekjøring" :slipp bilen helt ned, skru ut lufteskrue på akk.ventil ca. 1/2 omdr., skrua av gammel kule, smør ny o-ring med ren LHM og skru på ny kule. Kuler bak er en helt annen historie, som beskrives veldig fint på vår venn Knut Steinnes' sin hjemmeside. :D
(for ordens skyld må jeg si at jeg har ikke hørt annet enn positive opplevelser med jobben Per gjør med kulene) :)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Glemte å logge på jeg og gitt :o
har masse Citroèn:-)
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Hva går skremselspropagandaen ut på?
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Skulle likt å høre hva og hvem som klager på Per og fyllingene hans av hydraulikk kuler. Har selv brukt Per Deren på flere av bilene mine og det er nydlig å kjøre hjem etterpå med "ny bil"

Ingen fare å fylle opp, og er du i tvil kan Per forklare og vise deg hvordan en kule er oppbygd. Han har delt kulene og du ser inni.

Elsker å sveve med Citroën

Karl Flatland
3692 Sauland
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Som jeg på slutten prøvde å si : JEG HAR IKKE HØRT NOE NEGATIVT OM PER ELLER HANS JOBB MED KULER.(kan det misforståes nå?)

Men flere av våre nordiske venner på citroen-akuten advarer mot trollmenn med dårlig tid, som , for å si det rett ut: fyller kuler som er "brukt opp", ikke bytter o-ring osv.osv. Såvidt meg bekjent har ikke disse vært hos Per(ettersom jeg forstår finnes det fler enn ham som gjør dette) :D
har masse Citroèn:-)
Blaamann1975
Posts: 130
Joined: Thu 11 Dec, 2003 17:18
Location: Tobøl, Hedmark

Flott med eget forum

Post by Blaamann1975 »


Enig med Pål!

Detta var oversiktlig råflott.
Da er det bare å drømme å følge med inntill jeg får CX igjen. Får holde med XMen :( inntil videre samt Blåmann (DSpecial) :D

Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: Flott med eget forum

Post by Helge S »

Blaamann1975 wrote:
Enig med Pål!

Detta var oversiktlig råflott.
Da er det bare å drømme å følge med inntill jeg får CX igjen. Får holde med XMen :( inntil videre samt Blåmann (DSpecial) :D

Ikke fornøy med din 1995 XM 2,1 TD Break :shock: Jaja smaken er som baken - den er delt :D
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Blaamann1975
Posts: 130
Joined: Thu 11 Dec, 2003 17:18
Location: Tobøl, Hedmark

Eget forum

Post by Blaamann1975 »

Ein kan si ein møter sæ sjøl i døra på diverse forum Helge!

Svaret er Ja og Nei!

Regeln er væl at:
BÆSTE BILEN I VERDA, ER DEINN JEG HAR NÅ!

Mæn så er au manns minne ca tjue minutter!
Følgeli, om det var noa problemer med dom CXa og DSa je hadde så er det ein saga blott!

Je er væl egentlig DS man mæn mangler litt tiltak tel å ha en i daglig drift:
Noen liker mora og DSen er væl Bæstemora i dænna sammenhengen!

Mårten
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

DS mm

Post by Helge S »

Ja, DS'en er veldig spesiell og en flott samlerbil. Om jeg skulle ha en eldre "hydraulikerCitroen" :D som hobby måtte det nok blitt DS. På den annnen side har Traction enda litt mer fristende og skikkelig veteranbilpreg og er "mer" fra Citroens vugge.

Som hver dag Citroen er jeg glad i XM jeg da.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jeg er bare drøyt 1 og 1/2 år gammel som Citroen-kjører, å har derfor friskt i minne hva andre dødelige ser på som Citroen'en over alle, nemlig: "padda", "gudinnen", "bestemora" eller som noen velger å kalle damen: DS! Denne bilen er et begrep, t.o.m. for folk som ikke kan fordra Citroen.
Etter min mening har Citroen gradvis fjernet seg fra orginalen, og da spesiellt med tanke på design. Liksom nærmet seg resten av markedet, noe jeg tror er for å "treffe" de store massene med kunder.
DS'en er nok litt for sær, avansert, eller arbeidskrevende for min smak. Så med få kompromisser, faller valget på CX som fortsatt har litt igjen av klassisk Citro-design om vi kan kalle det det! For all del: skulle gjerne hatt en XM TD Break men for min egen del så stopper det seg litt på tilgangen på kroner!(snufs)

Uansett: VI SVEVER! (omskriving av gammel Wnche Myhre)
har masse Citroèn:-)
Post Reply