Noen som kan se paa en CX T2 i Oslo ?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Noen som kan se paa en CX T2 i Oslo ?

Post by seggan »

Hei,

Har sett en CX paa autodb.no som hores bra ut:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1219049

Det er dessverre ingen bilder, den hores bra ut, hvis noen kunne dra dit og se for meg, saa hadde det fint. Er i Sudan, vil gjerne ha en bra CX T2 aa kjore naar jeg kommer hjem
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Det var ham jeg kjøpte min fra, ganske grei å ha med å gjøre. Men han hadde ikke gjort så veldig godt arbreide med bremsene, noe bøyde deler etc. Mistenker at han driver å spekulerer litt i dette. Så kikk godt over bilen og spør å grav mye, og så prut på alle de punktene der det kan være mangler.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

seggan, jeg sender deg en E-post.
Mvh
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

Den ser ganske bra ut den her. Litt på bakluka, men ellers svært lite rust å se.
Jeg har ikke sett undersiden, men Robert har blitzbilder fra lav vinkel og kan nok fortelle mer... :D
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

skeken wrote:Den ser ganske bra ut den her. Litt på bakluka, men ellers svært lite rust å se.
Jeg har ikke sett undersiden, men Robert har blitzbilder fra lav vinkel og kan nok fortelle mer... :D
Ser ut som rimelig hel ved ja!
Men mye rødfarge under bilen tross flekking med tectyl før vinteren i fjor. Selger bedyrer at det er "null hull". Men det er ikke til å stikke under en stol at bilen har vært "året-rundt-bil" for vedkommende. Jeg har oversendt bilder til jonsto for "analyse". :)

Det har begynt å boble i taket på begge sider av luka. Litt i forkant av taket under pakning (skyldes nok at pakning ikke er vippet ut ved hellakkering). A-stolpene ser 100 ut. Dører OK, skjermer OK, tanklokk OK (!).

Det er ikke Michelin TRX på bilen for de som måtte tro det. Det er nokså slitte Galaxy TRX som er en regummiert variant med Michelin mønster.

Godt potensiale, men ingen strøken bil for de som tror det. Men hva forventer man egetlig til den prisen?

Er noen interessert, så foreslår jeg å se på bilen selv, samt prøvekjøre den.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

For de som er interesert i å se bildene som Robert tok så ligger de her: http://cx.zapto.org/gallery/album184
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Da er min finare under :)
Tommy D.Bugge
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Da er denne solgt, ser det ut til - noen her som ble lykkelig ny Turbo-eier? 8)

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Flott!
Håper den får et liv som sommerbil. Var det Seggan som slo til? :)
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Nei, det var ikke meg.

Ser paa en annen... 8)
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

En vinter til..

Post by Helge MS »

En vinter til (he i oslo) og den turboen er historie......om det ikke gjøres drastiske grep

Men som sommerbil..er det absolutt håp !

lykke til !

H.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

to i hus, en igjen

Post by mads »

JJ wrote:Da er denne solgt, ser det ut til - noen her som ble lykkelig ny Turbo-eier? 8)

Jacob
Den havnet her. Og, ja; jeg regner med det blir en del arbeid. Drømmen er å finne en plass å plukke fra hverandre og stelle det som skal til. Enn så lenge ingen slike fasiliteter på Carl Berner, men vi får se. Den bor inne og kommer ikke ut i saltet og søla. (Stakkars XM'en må ta det...)

Bilen henger greit sammen og i lyder, oppførsel og inntryk veldig lik den tri'en foreldre mine har rullet 350kkm med. Kopling og utløserlager bærer preg av by-kjøring nå ved 211kkm, fjæringskugler er fyllt, men begge akkumulatorer er flate, en del elektriske kontakter litt lunefulle og irrete antagelig .. og listen fortsetter. Den ble levert ferdig innrøkt, det er kanskje det verste umiddelbart. Du dæven for en stank ;-(((

Planen er å lirke den forbi EUkontrollet i oktober og så se nærmere på den etterhvert. Tips sted/verksted for EUkontroll mottas med stor takk.

Jo - dekkene har en ting ved seg; jeg vokste opp med CX på gammeldags vinterføre og små veier, gode minner. Med de dekkene som er på den nå er det faktisk vinterføre, men gleden er ikke den samme.

OK, håper å høre/se mere til flere CX'ister etterhvert, LHMkaffen er en glimrende anledning. Beste hilsen,

mads
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: to i hus, en igjen

Post by citro1cx »

mads wrote: Den havnet her. Og, ja; jeg regner med det blir en del arbeid. Drømmen er å finne en plass å plukke fra hverandre og stelle det som skal til. Enn så lenge ingen slike fasiliteter på Carl Berner, men vi får se. Den bor inne og kommer ikke ut i saltet og søla. (Stakkars XM'en må ta det...)
mads
velkommen på forumet og gratulerer med T2. Ønsker deg lykke til med timene både under og inni turboen :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Og skulle det være noe du lurer på er det jo bare å spørre. :wink: :D Her på forumet er det masse ekspertise. 8)
Mvh
Post Reply