Citrophile i postkassa i dag

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Bra saker nr. 2 også
Jess - og forsida gleder en 2CV-tulling som undertegnede.. :D
Innholdet begynner virkelig å smake fugl også, tydelig at redaksjonsfolket begynner å bli varme i trøya.
Dette er virkelig bra!! 8)
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

pål wrote:Håper vi kan fortsette med å "fylle opp" sidene, hvor er forresten kapittel1 av den fine "motor- go karosseriløft" artikkelen?
Veldig enig i at dette er bra. Nå burde jeg jo bidra selv, men akkurat artikkelen som etterlyses her savner jeg også. Årsaken her er en '86 GTI turbo som nok trenger samme løft... Finner ikke navn på vedkommende som har skrevet den.

Til dere som har stått på; Tusen takk! Jeg tror mange som meg håper en dag å få snekret samme et lite bidrag.
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Bidrag til Citrophile

Post by Helge MS »

Det er bare å snekre i vei

Antall innkomne artikler fra CX klubben er meget lavt i forhold til hva de andre klubbene opplever. Skuffende.

Første del av karrosseriløft artikkelen er publisert i Gasskula.

H.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Bidrag til Citrophile

Post by Citroencx »

Helge MS wrote:Det er bare å snekre i vei

Antall innkomne artikler fra CX klubben er meget lavt i forhold til hva de andre klubbene opplever. Skuffende.
Dette kan gi en svak antydning om at CX klubbens medlemmer er mer CXofile og ikke så Citrofile?
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Post by givretto »

Har ennå ikke mottatt noe Citrophile. Visste ikke noe om dette for inntil noen uker siden, da jeg fikk se det i Norsk Motor Veteran. Sa da i fra til herr Aurbakken, uten å få svar. Har leita og leita, men kan ikke finne noe skriv om at et nytt medlemsblad skulle komme ut her på CX-klubbens hovedside. Synes det er litt merkelig. Er man virkelig nødt til å tråle forum-sidene for å få greie på noe som er såpass stort?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

givretto wrote:Har ennå ikke mottatt noe Citrophile. Visste ikke noe om dette for inntil noen uker siden, da jeg fikk se det i Norsk Motor Veteran. Sa da i fra til herr Aurbakken, uten å få svar. Har leita og leita, men kan ikke finne noe skriv om at et nytt medlemsblad skulle komme ut her på CX-klubbens hovedside. Synes det er litt merkelig. Er man virkelig nødt til å tråle forum-sidene for å få greie på noe som er såpass stort?
les hele denne tråden, så skjønner du hvordan det henger sammen:
Helge MS wrote:Hei

Alle som er medlem av CX klubben skal få dette. det er det nye klubbladet. Dette sendes fra trykkeriet til posten. Den ene klubben har ikke fått noe... og vi holder på med trykkeriet for å si det slik.

jeg har bare fått 1 av 2 enda andre i klubben har fått... mulig det er adresselappene som det ble tull med.. vi jobber med trykkeriet.

De som er medlemmer og ikke har fått mp si ifra til aurba@online.no vår nye medlemsansvarlige. Vi har innbetalinger fra ca 20 personer som det kun står kto nr på... videre kan det være uregistrerte adressendringer som har skylden. Her må dere selv følge opp skal vi få orden på dette til neste nr. som kommer i desember.

NB: Kom med bidrag. frist til nete nr er allerede nå til helgen... men det kommer et br i februar også... stå på.

Helge MS
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Første del av karrosseriløft artikkelen er publisert i Gasskula.
Fikk jeg svært sporadisk :cry: og dermed ikke fått med meg denne :?
har masse Citroèn:-)
Blaamann1975
Posts: 130
Joined: Thu 11 Dec, 2003 17:18
Location: Tobøl, Hedmark

Post by Blaamann1975 »

givretto wrote:Har ennå ikke mottatt noe Citrophile. Visste ikke noe om dette for inntil noen uker siden, da jeg fikk se det i Norsk Motor Veteran. Sa da i fra til herr Aurbakken, uten å få svar. Har leita og leita, men kan ikke finne noe skriv om at et nytt medlemsblad skulle komme ut her på CX-klubbens hovedside. Synes det er litt merkelig. Er man virkelig nødt til å tråle forum-sidene for å få greie på noe som er såpass stort?
Hei!

Jeg tor du har fått svar nå!
Beklager at det var sent!.

Ellers så har jeg oppdatert medlemslista nå og håper jeg har fått med meg alle.

Ellers så er det lettere å følge opp slike innleg om det underskrives med navn og eller medlemsnummer!

Håper på ydmykhet for mine evt. feil og at dette tar litt tid.

Har forøvrig fått oppdatert innformasjon fra Helge fortløpende når innbetalinger er utført.

MVH.
For tiden ansvarlig for medlemslista
Mårten Aurbakken
Medlemsnummer: 5011

Mårten
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Ja, da kom nr. 4 i postkassen rett over påske.
Men, det var rett før hele bladet gikk rett i søppelbøtta... :evil:

Hvorfor? Fordi dette var tynne greier. CX sidene fylt opp med C2 og C3, de har ingenting der å gjøre. Det jeg forventer å finne på disse sidene er bilder av NORSKE CX'er og GS/A'er, og reportasjer og artikler om CX og GS/A.
Og ingenting annet.

De andre klubbene klarer å holde seg til sitt område, hvorfor kan ikke vi gjøre det også.

Hva blir det neste - masse bilder av Xantia, C5 og C6????

Ser at det er møter og treff der søraførr både titt og ofte. Men vi som ikke bør i gangavstand til T-banen og knapt nok kan ta toget, vi får ikke høre noe om dette, ser bare at det arrangeres noe nu og da rundt Oslo men det står aldri noe i Citrophil om det (knapt nok på forumet)- hvorfor ikke...

Bør ikke redaktøren ta seg en tur på disse møtene, og lage en liten reportasje hvis det er noe (om CX/GS/A) som er av intresse for oss andre?
Redaktøren er vel ansvarlig for å lage noe stoff, vis det ikke er innkommet noe. Eller har han bare navnet sitt på trykk i bladet :roll: .

Hva med å ha en eller to sider til tekniske løsninger.
Det er jo mulig og bla gjennom noen gamle utgaver av gasskula og trykke opp gamle tekniske artikler f.eks. Det har jo kommet mange nye medlemmer til etterhvert som ikke har fått disse med seg, og disse kan sikkert være til nytte for dem.
Han kan jo også snoke litt rundt på forumet og finne intresante temaer. Her er det jo problemer og løsninger nesten hver dag.

En annen ting. Det bør jo stå hvem som er artikkelforfatter - eller er det hemmelig? De andre klubbene har jo det!

Det er jo takket være Traction, ID/DS og 2CV klubbene at jeg har hatt noe å kose meg med de siste dagene :wink: .

Synes det er rart at ingen andre har reagert på dette, nå må dere komme igjen og si deres mening også. Nå må vi få dette bladet opp å gå for våres del også.

mvh 8)
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

OM du hadde sett etter litt mer nøye, ville du sett minst to bilder med CX. Innsendt av undertegnede. Selv har jeg ikke noe særlig til skriverånd, men føler det som litt mitt ansvar som medlem av NorskCXKlubb å bidra til at våre sider fylles opp med CX-relatert stoff.
Gang på gang har oppfordringen gått til dere alle,, SEND INN ,,,STORT ELLER SMÅTT,,,,hvorfor er det så få som gjør det??
OM alle, inkludert Trym hadd brukt litt mer tid på bidrag til bladet enn på å kritisere det, hadde vi nok hatt smekkfulle sider. :roll:

Så neste gang ser vi kanskje bilder av en GTI T2 som reiser fra Bodø for et liv på indre østland/oslo? :D
har masse Citroèn:-)
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Tja... Lindor Barstad's Parisreferat var jo egentlig CX-stoff selv om han vel er medlem i rubb og rake av klubber... Men, som det påpekes, det manglet forfatter - selv om billetten fra fabrikkbesøket var gjengitt.
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Grunnen til at ikke flere av oss har reagert på at det er lite CX stoff har nok hovedsaklig 2 grunner. 1: Vi liker faktisk det meste av kjøretøy så lenge de har korporalvinkler. 2: Vi har såpass folkeskikk og skam i kroppen at vi faktisk ikke forlanger at "andre " skal bidra mer til dette enn vi faktisk greier selv. Så vidt jeg vet er det vel ikke lønnede personer i klubben som skriver i bladet. Moralen er kutt ut surmulinga og ta pennen fatt selv. :mrgreen:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Applauderer sist ærede taler :!: :!: :wink: :D
Mvh
jørnikkeno
Posts: 104
Joined: Fri 02 Jun, 2006 10:56
Location: Sande i Vestfold

Post by jørnikkeno »

Applauderer siste innlegg :!: :!: :wink:


Mvh
Jørnikkeno

1986 CX22TRS
1986 CX25GTi TURBO (prosjektet)
92 XM2,0i Break 04 C5 1,8 16v Break konebil
Post Reply