Norge får en ny Gs.

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

BEO wrote:Robert - vet du om det er noen på Sørlandet som bruker samme olja? (Med tanke på vedlikehold av CX'en, om ikke årlig så i alle fall annethvert år)
Du får ta deg en østlandstur når du syns den trenger litt mer - så kan du stoppe innom her så jeg kan få sparka litt i moondiscene.

Pakke på vei til deg i post - endelig. :)
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Det skal vel ordne seg det! Nå er det bare bryllupskjøring 27. oktober og så skal den på stallen for litt kjærlig omsorg i løpet av vinteren.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

ah, internett. www, html. der er prisene..

takk for en fin omvisning på statoil
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Ja, da er den norsk, kan si mye fint om bilen, cx klubben, de folkene jeg har møtt på min vei, helt frem til idag. for en uhyggelig gjeng de har på biltilsynet, kontolløren min var rett og slett ufin, sur og en fremtoning jeg ikke har møtt på lenge. At det går an! Virkelig, jeg tror de burde ta seg en blås med noe, de er jo helt inntørka. Jeg ble faktisk reddet av en gammel citrofil kar, Hultgren. Takk til deg, det var hyggelig. Til og med dama bak skranken så på meg rart da jeg ikke hadde forstått oppi det lille idiotiske hodet mitt at jeg burde sett at forsikringsselkapet hadde gjort en innloggingsfeil, er på nippen til å sende en klage på prosedyren der oppe. Det er ikke riktig.

Men pytt, bilen er norsk, riktige skilter er bestilt, bilen står trygt i en garasje under et eldresenter. Da kan saltet legges....
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Grattis med papirmølle unnagjort!
Hørte forøvrig at vi har felles kjente (utenom Henri...). Verden er ikke stor.

Hultgren er et funn! Kan ellers anbefale biltilsynet i Drammen, der traff jeg en tidligere Citroënmekaniker som hadde hatt både CX og GS da disse var nye på markedet. :)
Post Reply