CX og CD spillere.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

CX og CD spillere.

Post by jonsto »

Hvordan er det med CX serie 2 og CD spillere? Jeg fikk opplyst at ikke alle tålte denne monteringen. Jeg regner med at noen har erfaring og kan gi meg noen tips. Er ikke interesert i noen dyr spiller, men vil gjerne ha en med en brukbar radiodel.
Fikk også vite at nye radioer var beregnet for biler med innebygget antenneforsterker. Har noen prøvd å ettermontere antenneforsterkere? Resultat?
Mvh
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Radio/kasettspiller mellom setene og CD-veksler under baksetet, dette er min variant.
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Mjaaaa, er klar over den varianten, men hadde håpet på en billigere løsning. :)
Mvh
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Jeg kjøpte anlegg på QXL.
Sony radio/kassett med RDS og 4x40 watt + 10-platers CD-skifter.
Betalte 1800 kroner for hele anlegget.
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Monterte nettopp en Pioneer CD-spiller i bilen (i går faktisk). Funket fint som fly. CD'en hopper ikke. Og dette anlegget er ikke nytt, tipper det er fra midten av 90-tallet et sted.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jepp, Pioneer fra 90-tallet var stabile og bra - med vertikal montering. Har også god erfaring med Panasonic - men felles for begge er at det pga. plasseringen har lett for å bli mye støv ned mellom knappene i betjeningspanelet og derfor etterhvert kontaktproblemer på skip- og volumknapper ++ Velting av colabeger fra McDondalds ned mellom setetne var jo også en "høydare"... :lol:
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Robert wrote: Velting av colabeger fra McDondalds ned mellom setetne var jo også en "høydare"... :lol:
OT: Synd det ikke var i USA - en får visst masse penger hvis en velter drikke i bil der borte - og McDonalds har jo masse penger. Nå tror jeg forrige saken gikk på at det var kaffen som var for varm (er det muulig), men hva med vinkling om at cola inneholder fuktige bestanddeler og dermed er potensielt skadelig for elektronikk uten at det står noe om det på begeret :twisted:
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei!


Jeg har montert en aiwa mp3/cd-spiller i min CX. Den kostet 2000 for 1.5 år siden.

Den virker, men det kom noen lyder av den når den ble varm. Virket som om opphenget ble mykere med varmen, og dermed tok cd-platene borti diverse. Jeg løste problemet enklet ved å stramme opphenget litt. :D

Det eneste som ikke virker særlig bra er fjernkontrollen, som trenger fri sikt fra rattet til spilleren...


--
mvh Mattis
Post Reply