Citroenmuseet

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Citroenmuseet

Post by Asle »

Vi skal til Paris om et par dager, skal bla til Eurodisney med barna, men tenkte å ta en tur innom museet/utstillinga hvis det er i rimelig nærhet, litt vanskelig å finne info på nettet, er det noe her som har vært der og har noen tips?
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Citroenmuseet

Post by mads »

Flere har røska i den døra...

Tror man må ha avtale på forhånd. Snål greie, en forklaring jeg har hørt er at lokalene ikke tilfredsstiller krav til åpne lokaler, sikkert noe med santær, rømning, etc. Mulig. Eller bare at firmaet er stein kørka som ikke slipper inn fan-klubben med gapende lommebok.

Jeg lurer på om det er gammel, stokkete fransk innbilning at snobb avler en slag verdighet eller no' sånt; Bare for en engere krets, inviterte. De lager dyre trykksaker som de ikke distribuerer. Omtrent som med deler til biler over 6-8 år. Sykt firma.

Andre produsenter har åpne museer, mye moro der også. Eller teknisk museum i München, V2'en står der borte ;-/ Men det er ikke i Paris, nei.. God tur!
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Citroenmuseet

Post by tronde »

mads wrote:
Jeg lurer på om det er gammel, stokkete fransk innbilning at snobb avler en slag verdighet eller no' sånt; Bare for en engere krets, inviterte. De lager dyre trykksaker som de ikke distribuerer. Omtrent som med deler til biler over 6-8 år. Sykt firma.
Franskmenn har jo også lang og god tradisjon for å selge våpen til sine egne fiender...
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Citroenmuseet

Post by Sturla »

Selge våpen til egne fiender gjør jo alle som lager våpen. Det ligger i sakens natur. :shock:
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Post Reply