Snart 50

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Snart 50

Post by steinarsv »

Klarer vi å bli 50 medlemmer snart?
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Synes det nesten er litt rart jeg, at vi er jo faktisk drøyt 250 (?) medlemmer i klubben , så det må da være fler som er på nett? :roll:
har masse Citroèn:-)
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

Dette er nok ikke noe spesielt for dette forum.

I Norsk XM Klubb er vi over 400 medlemmer, men moderate 121 er registrerte brukere av XM-Forum.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

citroencx.no

Post by citro1cx »

mange nordmenn og cx-klubbmedlemmer er nok å finne på det svenske forumet akuten. jeg lurer stadig på hvorfor anonnse avd. på dette forumet er stengt, vi trenger alle å kjøpe/selge deler og biler innimellom. tror et markedet vil trekke enda flere brukere. :)
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: citroencx.no

Post by Helge S »

citro1cx wrote:mange nordmenn og cx-klubbmedlemmer er nok å finne på det svenske forumet akuten. jeg lurer stadig på hvorfor anonnse avd. på dette forumet er stengt, vi trenger alle å kjøpe/selge deler og biler innimellom. tror et markedet vil trekke enda flere brukere. :)
Ja det har du nok rett i (mht begge dine synspunkter).

Jeg har selv regelmessig vært innom akuten siden 1999, men har brukt XM-Forum mye mer etter at vi åpnet det i oktober 2000. Det ser vi også at de fleste medlemmene i vår klubb gjør. Medlemmene legger inn det mangedobbelte (minst 10-dobbelt) med innlegg på XM-Forum i forhold til på akuten. Vi nærmer oss 9000 innlegg totalt siden oktober 2000.

Det er jo noen få norske XMister som ikke er medlem i Norsk XM Klubb som er meget aktive på akuten. Det er kanskje tilsvarende med Norsk CX Klubb eller er nesten alle norske CX eiere med i klubben? Men det er da vel greit..... Leve og LA leve ....og så gjerne samarbeide litt :D
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

xm klubben

Post by citro1cx »

helge S: er det slik at man må være medlem for å være med i forumet på xm klubben?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

lurer stadig på hvorfor anonnse avd. på dette forumet er stengt, vi trenger alle å kjøpe/selge deler og biler innimellom. tror et markedet vil trekke enda flere brukere.
Er det markedet her på siden somdere ikke kommer inn på ? Jeg har nå enda ikke hatt problemer med å komme inn! Som nå for eksempel, står nok et VIRKELIG prakteksemplar av en GTI å bare venter på å bli hentet fra Frankrike for å komme opp hit å bade i saltlake!!
har masse Citroèn:-)
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

pål wrote:
lurer stadig på hvorfor anonnse avd. på dette forumet er stengt, vi trenger alle å kjøpe/selge deler og biler innimellom. tror et markedet vil trekke enda flere brukere.
Er det markedet her på siden somdere ikke kommer inn på ? Jeg har nå enda ikke hatt problemer med å komme inn! Som nå for eksempel, står nok et VIRKELIG prakteksemplar av en GTI å bare venter på å bli hentet fra Frankrike for å komme opp hit å bade i saltlake!!
Ja markedssidene her på dette phpBB forum. Det står 0 mht antall innlegg og det står "stengt-icon" foran både selges og kjøpes.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: xm klubben

Post by Helge S »

citro1cx wrote:helge S: er det slik at man må være medlem for å være med i forumet på xm klubben?
Ja, man må nok det. Dette var en beslutning som ble tatt etter en grundig diskusjon og overveining for over 3 år siden. Spørsmålet har vært oppe til revurdering senere og da var også klubbstyret enstemmig i at dette fortsatt virket å være det beste. Det blir en veldig trygg, fortrolig og fin tone på forumet. På den tiden vi startet XM-Forum var det til dels flere, men særlig en meget lite hyggelig person som frekventerte den åpne akuten og bidro surt og negativt til miljøet. Det verste var nesten at verstingen blant disse var norsk.

Vi vurderte for og i mot en åpen akutenløsning eller bare en medlemsintern løsning.

Argumentet for en åpen løsning var hovedsaklig:
- god mulighet for flere deltakere i diskusjonene/risiko for at det blir for lite aktivitet og for lite folk på et medlemsinternt forum?

Men det var en del argumenter for å holde det medlemsinternt:
- Vi slipper definitivt useriøse besøkende som bevisst provoserer og utelukkende bare skriver faenskap for å lage bråk (ikke noe stort problem, men det hender fra tid til annen på åpne sider, særlig etter som de blir mer kjent på nettet og mer besøkt)
- når akuten likevel er åpen har medlemmene den muligheten også om de føler for det og da kan man prioritere et mer internt klubbforum.
- Mer fortrolig og internt så flere medlemmer sannsynligvis tør si det de mener
- Når forumet ikke er åpent kjører vi med våre egne navn i steden for nick så lærer vi hverandre å kjenne som igjen er fint og hyggelig når vi møtes på treff. Det blir på en måte mer en venneflokk av det.


En antydet risiko for lite aktivitet og lite folk slo i alle fall ikke til hos oss. Det kom inn ca 7000 innlegg de første 3 årene. Når dette flotte CX-Forum ble åpnet satt jeg og testet ut en ny plattform for XMistenes forum. Vi hadde i over tre år kjørt på den gamle wwwborad-plattformen til Matt Wright og ca en måned etter at CX-Forumet ble åpnet flyttet vi XM-Forum over til YaBB-plattformen som vi synes er meget bra. Fra 29.november og frem til i dag har vi fått over 2000 innlegg om vi regner med den styreinterne mappen.

Det begynner forøvrig å bli mange Citroen-forum etter hvert. SM-Forum ble jo også åpnet før jul (var med å hjalp til litt der) og jeg har hørt antydet noe om DS også...?
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

xm forum

Post by citro1cx »

finnes det noen muligheter for å slippe inn folk fra cx klubben, som f.eks meg, som vurderer å finne ut mer om xm'ens mer eller mindre gode sider? (kan godt betale en liten sum for et "gjeste" medlemskap!?).
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: xm forum

Post by Helge S »

citro1cx wrote:finnes det noen muligheter for å slippe inn folk fra cx klubben, som f.eks meg, som vurderer å finne ut mer om xm'ens mer eller mindre gode sider? (kan godt betale en liten sum for et "gjeste" medlemskap!?).
En trenger ikke ha noen XM for å være med i Norsk XM Klubb! Vi har faktisk noen få medlemmer med både Xantia, Xsara, Berlingo og til og med BMW :shock: (ja han hadde XM da, til mora hans krasjet den :wink: men han trives og er fortsatt aktiv på forumet). Ellers er det en god del medlemmer som har både XM og CX (medlemmer i begge klubber), XM og SM eller opptil flere forskjellige modeller 8)

Om noen synes 200 kr er for mye for å være med i det gode fellesskap og "lære om XM" et års tid så kan jeg alltids spørre de andre i styret om vi kan ha en egen "prospects" kontigent :P men den beslutningen kan ikke jeg ta alene. Men for 200 kr i kontigent får en -30øre/liter på bensin og diesel, billige dekk, batterier og deler til Citroen (inntil -25% på originaldeler) foruten tilgang til masse teknisk på web etc. Forresten så burde vi Citroenklubbene i Norge vært mye flinkere til å samarbeide om rabattavtaler. Jo flere vi er, desto sterkere står vi i forhandlinger om gunstige betingelser!
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Forresten så burde vi Citroenklubbene i Norge vært mye flinkere til å samarbeide om rabattavtaler. Jo flere vi er, desto sterkere står vi i forhandlinger om gunstige betingelser!
Så sant så sant Helge S. Derfor ivrer jeg for en paraplyorganisason. Som Trøndere (jeg riktignok utflyttet) burde vi sette oss som mål å få til dette. :D :D :oops: :idea: :lol:
Mvh
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

jonsto wrote:
Forresten så burde vi Citroenklubbene i Norge vært mye flinkere til å samarbeide om rabattavtaler. Jo flere vi er, desto sterkere står vi i forhandlinger om gunstige betingelser!
Så sant så sant Helge S. Derfor ivrer jeg for en paraplyorganisason. Som Trøndere (jeg riktignok utflyttet) burde vi sette oss som mål å få til dette. :D :D :oops: :idea: :lol:
Mvh
Ja en paraplyorganisasjon er en mulig og sannsynligvis god måte å gjennomføre flere mulige samarbeidssaker på jonsto. MEN jeg synes nå egentlig ikke vi trenger å vente til vi har en slik organisasjon på plass jeg da. Det må da gå an å få til et bra og direkte samarbeid mellom klubbene/klubbstyrene. Vi har fått igang en fin dialog og litt samarbeid både mht websider og mht treff med SM-istene i NCSMR som i juni sannsynligvis blir en ny Citroen KLUBB i Norge - kanskje rabattavtaler også. Videre har jeg såvidt snakket litt med folk i styret hos både Tractionistene og DS/ID og jeg synes klimaet for samarbeid høres meget lovende ut jeg.
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Og vi gratulerer Lloyd fra Oslo som medlem nr. 50 :D

Tatrattrataaa!
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Istemmer gratulasjonen. (Bukker og rister lanke) Bruker ikke "milepeler" å markeres med blomsteroverekkelse? :D
Mvh
Post Reply