Citro-aerobic

Her kan du prate/spørre om Hydraulikk.

Moderator: moderator

Post Reply
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Citro-aerobic

Post by 1987CX25GTI »

Når jeg tar aeorbic med CX'en, så rister den en smule på seg når den har lagt seg helt ned og jeg hører "DUMP" fra alle kanter. Dette er kanskje normalt?

Og når den når topp-punktet, så hører jeg en svak summelyd fra motorrommet som avsluttes med et lite "KNEPP" og så står den oppe. Er vel også normalt?

For øvrig er det veldig lang tid mellom hvert "KNEPP" ellers - og det skjønner jeg er et godt tegn...

Som leserne skjønner, jeg er ikke HELT ferdig utdannet i CX'ens liv.. :lol:
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Citro-aerobic

Post by tdbugge »

1987CX25GTI wrote:Når jeg tar aeorbic med CX'en, så rister den en smule på seg når den har lagt seg helt ned og jeg hører "DUMP" fra alle kanter. Dette er kanskje normalt?

Og når den når topp-punktet, så hører jeg en svak summelyd fra motorrommet som avsluttes med et lite "KNEPP" og så står den oppe. Er vel også normalt?

For øvrig er det veldig lang tid mellom hvert "KNEPP" ellers - og det skjønner jeg er et godt tegn...

Som leserne skjønner, jeg er ikke HELT ferdig utdannet i CX'ens liv.. :lol:
Ja,dette er heilt normalt..Når den legger seg ned og du hører dump er det fordi karosseriet legger seg på noen puter..og når den når topp punktet og du hører en svak summelyd er det fordi hydraulikk pumpe holder på å avslutte med å fylle inn hydraulikk olje i alle gasskulene for at bilen skal heve seg :D
Tommy D.Bugge
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

:shock: :shock:

Vet ikke om det er helt normalt, for etter at jeg byttet bærearmslager bak, så får jeg dette "dumpet" bare foran!
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

etter at jeg byttet bærearmslager bak, så får jeg dette "dumpet" bare foran!
Dette kan stemme. det blir slitt ei grop i lagrene der de vaneligvis arbeider. Når en slipper bilen helt ned må det litt tyngde til for å få rullene opp av gropa. Derfor denne knekken. (Skulle det ikke stemme, er det i alle fall en god teori :D ).
Mvh
Post Reply