Vinterlektyre

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

Post Reply
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Vinterlektyre

Post by Robert »

Jeg kjøpte Classic & Sports Car i dag - Desemberutgaven.
Image
Mye bra stoff der - gikk nesten i taket da jeg oppdaget at de har en fin feature på Alfasud vs. Citroën GS!!! ...og GS'n er ingen ringere enn en 1220 Club - 1976-modell!!! Til og med de samme deilige orange-brune nylonsetene som i min bil :) "Battle of the techno babies" er tittelen - og konklusjonen er som følger (hyggelig at andre finner ut alt det vi vet fra før...):

"Driving these two landmark designs back to back, and watching them head home amid today's amorphous blobs, you realise how advanced they were. Save for rot protection, lack of which did for the Alfa virtually off the production line (extensive use of reclaimed steel didn't help) and the Citroën not long after, its F1-style flat undertray hiding rust traps. Apart from that, all small saloons have done over the past 30-odd years is to grow bigger, heavier and uglier. Given a deft, colour-coded nip and tuck here and there, this groundbreaking duo would still look fresh. If you could combine the 'Sud's remarkable handling with the Citroën's supple ride and composure, there'd still be nothing to touch it. Lightweight cars on skinny tyres: it's the way forward."

...kan knapt vente til snøen er borte og jeg kan børste støv av denne:
Image
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Kult! :D
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Vinterlektyre

Post by citro1cx »

Robert wrote:Image
for ei søt lita lillesøster :lol: :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Robert ikke fortvil!
Sola snur om 20 dager og da går det mot lange flotte dager med mye flott GS sveving.
Jeg også fikk med meg det bladet og satt meg godt til rette i godstolen.
Dette gir inspirasjon til å sette igang med den lille gule som står å venter ved siden av din!
Det blir cruising til sommeren!
Post Reply